zondag 13 oktober 2019

Plantjes en stekjes

Mijn moeder had van mijn oma (haar moeder) een lidcactus behouden. Deze bloeit altijd zo prachtig uitbundig knalroze!!!! Iedere keer als hij in bloei staat bij mijn ouders, geniet ik.
Mijn moeder had stekjes opgekweekt en toen kreeg ik er een van haar!
Ik ben er heel blij mee.

Toen ik in januari geopereerd was, kreeg ik een cyclaam van een buurvrouw.
Een lekker ouderwets plantje.
Het was mijn tweede huiskamerplant. Ik heb al jaren geen plantjes meer binnen in leven kunnen houden, ik vergat ze altijd te verzorgen en dus begon ik er maar niet meer aan. Ik had er geen plezier in. Maar de laatste tijd heb ik er ineens weer heel veel zin in.
De paarse bloempotten had ik allemaal nog bewaard, ze stonden vroeger op het balkon van de flat waaar ik woonde. Daar had ik dan tomaatjes en bloemtjes in staan.
Nu komen ze weer van pas.




Ik kocht op een rommelmarkt een crassula stekje voor 50 cent.
Deze kan mooi in het voorraam want inmiddels heb ik ontdekt dat de cyclaam de zon niet fijn vindt.
Ooit had ik van de crassula ook een andere variant als stekje gekregen van een vriend, die plant is er inmiddels niet meer, dus nu blij met deze.




En ik vroeg aan  vrienden en familie of iemand stekjes had van de graslelie. 
Ik wilde zo graag een graslelie voor in de plantenhanger bij de bank.
Van een vriendin kreeg ik stekjes en van mijn zus mocht ik de grote plant overnemen vol met stekjes die eerder van onze moeder was geweest.

Ons huis wordt steeds gezelliger.


En op internet ben ik lid geworden van een stekjes ruilgroep hier in de buurt, dat is hartstikke leuk!
Ik heb al wat wensen: Een kalanchoe, een aloe en een kindje op moeders schoot.
















1 opmerking:

juffrouw Ooievaar zei

Gezellig plantjes binnen, ik heb sinds een tijdje ook weer meer planten. Als je er dan zo mee bezig bent (verzorgen) dat is lekker ontspannend :) Groet Anita