zondag 13 oktober 2019

Herfst op de Posbank- paddestoelen.

Het is zulk prachtig weer om paddestoelen te fotograferen, door alle regen zijn er superveel!
Dit zijn vliegenzwammen, te vinden in de buurt van berkenbomen.


Eerst komen ze als een rond kaboutermutsje uit de grond en daarna groeien ze steeds groter tot de hoed plat wordt en witte stipjes krijgt.



Er waren nu echt enorme bij met wel een doorsnede van 15 cm!





En nu wil ik eigenlijk graag een paddestoelenboek, want ik heb deze echt nog nooit gezien, ik vind ze heel speciaal! En ik zou graag willen weten hoe ze heten.



En de elfenbankjes zijn zoooo mooi!


Een mooi wit glimmertje hier onder.



Dropjes?


Ze lijken op zo'n leren knoop die vroeger aan ribjasjes zat.


Sierlijk deze witte. Ik geloof in elfjes geloof ik...






En hier onder zo'n vreemd groeisel, lijkt wel op een zeedier.


Tja en deze vindt mijn dochter maar een viezert! Ik vind hem ook wel een beetje raar.


2 opmerkingen:

blauwruitje zei

Prachtig als die paddenstoelen! Zo hebben wij ook eens door een park gewandeld en dan thuis op de computer ze terug proberen te vinden, onbegonnen werk. Met een boek zal het beter gaan.
Succes.
Groetjes Sandra

juffrouw Ooievaar zei

Wat een mooie paddenstoelen en zoveel verschillende soorten :)
Echt wauw om te zien lijkt me. Dan is rood met witte stippen maar gewoontjes ;)
Groetjes Anita