maandag 30 september 2019

Vervolgcursus fotografie

Ik ben onlangs gestart met de vervolg cursus fotografie. 
Afgelopen jaar deed ik de begincursus.
Deze ronde gaan we bezig met:
Straatfotografie, Portretfotografie en Landschapsfotografie.


Deze onderwerpen vind ik hartstikke tof om te gaan doen.
Want ik hou van mensen, mensen die bezig zijn en bij elkaar zijn en van natuur.


Nu heb ik geen spiegelrelfex camera, maar een compactcamera en fotograferen we nu natuurlijk digitaal in plaats van analoog. En dus valt er nog veel te leren. Vroeger gaf mijn vader vooral kijk-tips en nu moet ik ook leren een breder beeld te maken en dan dat wat ik echt op de foto wil te knippen via het foto-bewerk-programma.


Mijn vaders tips over kijken gebruik ik constant. Dat vind ik heel erg leuk. Soms lastig want dan rijd ik ergens en zie ik een geweldige 'foto' die ik niet kan maken omdat ik achter het stuur zit.


Als ik in deze oude tijdschriften artikelen over fotografie lees, krijg ik steeds meer zin om weer dia's te kijken van vroeger. Misschien wel een heel tof idee voor een gezellige avond met hersftig weer voor de hele familie!


Zou dit merk nog bestaan?
Wat fotografeer jij graag?







1 opmerking:

blauwruitje zei

Ja goed idee dia's kijken. Ik vond dat vroeger altijd heel leuk. 's Avonds als het donker was met mijn ouders vakantiefoto's kijken. Eens kijken of die dia's er nog steeds zijn. Ik klikklak maar wat raak met mijn telefoon. Meestal dingen die ik zie als ik wandel, of de kat die gek doet of mijn poppen. En voor mijn blog gebruik ik tegenwoordig een echte camera maar die heeft nog wel veel geheimen voor mij. Een cursus zou geen overbodige luxe zijn. :)
groetjes Sandra