maandag 17 juni 2019

Een wereld van verschil.

Dit is een verhaal zonder foto's, ik denk dat je de beelden er in je eigen hoofd bij kan fantaseren.
En ik kon moeilijk al die dingen fotograferen...

Gisteren was voor de grote kleine een dag vol nieuwe indrukken.
We brachten de mini naar scoutingkamp en wij gingen de tijd doorbrengen op een zwarte markt, waar man en ik vroeger vaak kwamen. Enerzijds was de markt niets veranderd, anderszijds wel. We kochten toen veel lp's, van Saxon, ZZ& de maskers en allerlei oude bands. Nu verkoopt men nauwelijks nog oude spullen daar.

De dingen die me het meest opvielen en het meest ver van mijn bed waren, waren bv de kledingstandjes met NEON kleuren, ontzettend veel glitters, schreeuwerige panterprints en truien met gevaarlijke wolvenkoppen met de tanden bloot.
Ook groooote kramen met zilveren en gouden beelden, heeeeele grote en dan met heeeeeel veel glitters beplakt. 
Standjes met mannen met een mat of een broek onderaan hun kont of gerijpte vrouwen van een jaar of 60 met een ietwat vol lichaam en een gladde jurk tot aan de grond volledig strak om het lichaam en grote gouden oorbellen. En de koffiebar met snacks die de mooie naam: 'De Bolle' heeft. Vernoemd naar de eigenaar...

Op de parkeerplaats veel auto's met een witte kentekenplaat uit bepaalde landen. Verder niet stereotyperend bedoeld.

En de bezoekers zijn ook zo bijzonder, ik zag een man met een hele lange witte baard in een vlechtje en een metal shirt aan. Ik zag een grote familie met wel vier generaties samen over de markt gaan. En zoveel meer bijzondere mensen, waar ik best eens thuis bij langs zou willen gaan om een kijkje in hun wereld te nemen en gewoon een gezellig praatje te houden.

Ook bezochten we een soort tokowinkeltje in de grote hal, ze verkochten zulke exotische levensmiddelen, roze dingen in een pot, een fruit of groente die ik nog nooit gezien had, hele bijzonder mooie snoepjes in kleurrijke verpakkingen met voor ons onbekende letters er op. We bekeken alle vreemde dingen en spraken een man die ons kon vertellen wat het allemaal was. Ik geniet van contact maken en elkaar begrijpen met handen en voeten en een aantal talen door elkaar! En dan bij de kassa, de super aardige meneer die aan zijn vrouw zo lief vroeg of zij onze aankoop wilde wegen. En daarna de lieve groetjes en tot ziens en eetsmakelijk en bedankt.
Het was even een klein stukje buitenland in nederland.

Na al deze indrukken kochten we bij de laatste kraam nog wat fruit, mmmmmmmm en smulden we daar alvast wat heerlijks van terwijl we boten gingen kijken bij de rivier.
Wat een reusachtige schepen kwamen er langs en wat een wilde golven kwamen er, waardoor het fietspontje heen en weer klotste op het water.

Het was een mooie dag en de grote kleine sliep en sliep en sliep vanmorgen nog al haar ervaringen te verwerken in haar dromen. We moesten haar toch echt wakker maken om half acht voor school!


5 opmerkingen:

juffrouw Ooievaar zei

Ik geloof het meteen, een hele andere wereld
Ik ben er nog nooit geweest en jij bevestigd eigenlijk alleen maar dat ik er ook niet naar toe hoef.
Groetjes en een fijne dag, Anita

Happy Earl Grey zei

Ik geloof je direct dat het een wereld van verschil was en zoals je het beschrijft ook geen artikelen waar ik op zit te wachten. Groetjes

Anoniem zei

Volgens Pumpie hebben jullie erg genoten van die dag zoals je die thuis niet meemaakt.groetjes van ons.

De groene fazant zei

Haha ja dat zeg je mooi Anita!

De groene fazant zei

Klopt, weinig interessante spullen, wel schik voor een keer in de tien jaar!