dinsdag 19 februari 2019

Circus Nock

Vroeger toen ik met mijn ouders naar Zwitserland op vakantie ging, kwamen we vaak het circus tegen. dat stond dan in de stad dichtbij onze camping. En een keer reden we een heel eind in de file achter de hele stoet circuswagens aan. Ik was nog klein en fantaseerde heerlijk over wat er in al die wagens zou zitten en welke mooie kunsten ze zouden vertonen in zo´n mooie tent...
De clown vond ik het meest geweldig.

Uiteindelijk haalden we de stoet in en kon ik alle wagens echt goed bekijken, tot we de laatste vrachtwagen inhaald en ik me helemaal omkeerde om hem helemaal te kunnen bekijken. Tot mijn enorme verbazing zat er een CLOWN achter het stuur!!!!!! Wauw dat kan haast alleen in je dromen, maar het was echt waar! Ik glom helemaal. En ben het nooit vergeten!

Ieder jaar weer zagen we posters hangen van het circus en dat gaf me iedere keer weer een vakantiegevoel. We zijn nooit naar een voorstelling geweest, dat hoefde ook niet want met mijn fantasie beleefde ik het al heel geweldig!

In 2001 gingen mijn ouders weer eens terug naar dezelfde camping, ik ging niet mee, ik was al groot.
Toen mijn ouders terug kwamen hadden ze een heel gaaf cadeau voor mij!




In de het dorpje hing deze poster. En mijn ouders, toen al niet zo heel jong meer, zijn toen heel laat in de avond met zijn tweetjes op rooftocht gegaan en hebben voor mij stiekem de poster van de muur gehaald! Eenmaal thuis kreeg ik het geweldige cadeau! Alle herinneringen kwamen weer boven.
De poster heeft jaaaaaaren aan mijn muur gehangen en toen ik 10 jaar geleen hier ging wonen heb ik hem opgerold en tja... geen idee waar ik hem gelaten had....
Tot in afgelopen week weer helemaal beter was na mijn galoperatie en eens flink ging huishouden.
In de kamer van de grote kleine vond ik hem terug. HOERA. Ik epte gelijk mijn moeder!
Fijn dat ik hem terug heb en niet in een domme bui weggegooid heb.

Deze poster gaat nooit meer weg!

5 opmerkingen:

Happy Earl Grey zei

Wat een geweldig mooi verhaal, jeugdherinneringen zijn goud waard, koester die. Groetjes

nicole orriens zei

Wat een lieve ouders heb jij zeg : ) Een super gebaar dat ze die poster voor je bemachtigden.

juffrouw Ooievaar zei

Wat leuk dat je de poster weer hebt gevonden :)
Ik kan me zo voorstellen, hij betekende al veel voor je en misschien nu nog wel meer!
Groetjes Anita

Pippa's Hus zei

Haha ik denk dat je ogen bijna uit je hoofd rolden bij het zien van de clown. XX Esther

broer zei

Mooi verhaal hรจ, over circus Nock en die clown.... En dan moeten jullie weten dat ik.. (broertje) mijn zussie al vanaf haar geboorte.. PIPO heb genoemd omdat ze van die grappige dotjes haar als die van Pipo de clown had toen ze net geboren was !! ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„