zondag 24 februari 2019

En morgen weer naar de lappenmand.

In september en oktober was het mini's beurt voor de lappenmand, in januari ik, morgen is mini alweer aan de beurt (operatie) en daarna doen we even niks meer met lappenmanden.
Of toch....
Ja hutten bouwen, verkleden, oude lappen bekijken in oude koffers op zolder, foto's bekijken met oude lappen vol herinneringen...
Ja ok dat gaan we daarna weer doen!
Dit is alvast een voorproefje voor leuke lappen uit de oude mand zeg maar.

Dit was de keuken van mijn opa en oma en later alleen nog van mijn oma. Maar daarbij ook de keuken van ons allemaal. Want O wat kwamen we daar graag!
Niet vanwege oma's kookkunsten, maar ach met zoveel liefde en een pot maggi in de soep maak je alles wel lekker warm.
Het gordijn was eigenlijk altijd open, oma stond vaak bij dit raam ons uit te zwaaien als het winter was, anders stond ze altijd buiten.
Dat tafelkleed daar heb ik vaak aan zitten frunniken, ik weet nog goed hoe dat voelde, als we gingen eten ging het van tafel af en dan 'stond' het in de hoek. Ik moest er van de week nog aan denken toen ik hier thuis ook een stijf kleed in een hoek had gezet en de mini me vroeg wat daar onder zat, hihi, niks zat er onder, maar dat vroeg ik me als kind ook vaak af bij oma's kleed.
En dan nog de handdoek en de theedoek, hoe vaak ik oma niet geholpen heb om deze doeken aan te geven als we samen de was in de wind hingen achter op het erf. Heerlijk vond ik dat.


(Overige herinneringen bij deze foto: Het dienblad met speciaal randje, waarvan ik nu bijna dezelfde thuis heb omdat het zo bekend en fijn is. De keukenstoelen waarmee ik leerde schaatsen op het slootje voor, de koffiepot doet me denken aan de filters die oma uitspoelde en dan te drogen hing aan het hek voor de volgende pot koffie! En wat je niet ziet, maar het raam wat rechts boven het aanrecht was, waar oma altijd stond te kijken naar de schapen en de paarden van de buren.... Wat een goede oude tijd was dat!)

5 opmerkingen:

broer zei

Soms kwam er de geur van gebakken lever uit die keuken. Bleeeeeh !!
Maaarr.. soms.. ook die van de soep met maggi ( ik vond oma's eten trouwens altijd heerlijk )
MAAR SOMS... !!! DAN WAS ER DE GEUR VAN OMA'S EIGENGEMAAKTE PIEPERS PATAT !!!!! MMMMMMMMMMMMMMMMMMmmmm ! Oh ja.. na het eten altijd het boertje van opa.. Omdat dat zo heurde !!! Aaaaaapenootjes zei ie dan en lachte naar ons.

juffrouw Ooievaar zei

Sterkte voor mini, nooit leuk in de lappenmand liggen :(
Wat leuk al die herinneringen :)
Sterkte vandaag en ik hoop dat mini weer snel mee naar huis mag.
Groetjes Anita

Zoetelievegerritje zei

Hoe ist nu met mini?

Pippa's Hus zei

Wat een heerlijke foto! Ziet er zo kneuterig uit. Ik hoop dat het goed gaat met mini. XX Esther

blauwruitje zei

Wat een nostalgie en heerlijk herkenbaar.
Groetjes Sandra