dinsdag 14 maart 2017

Katjes


Ieder jaar weer word ik blij als ik ze weer zie aan de bomen. Doen me ook aan vroeger denken. Dan ging ik als kind de katjes plukken en knuffelde ik ze onder mijn neus, zo heerlijk zacht! Dat was bij mijn oma op haar boerderij. Daar deed ik zoveel fijne dingen, daar leerde ik van de natuur houden. Daar schaatste ik op het slootje achter de keukenstoel.
Daar zocht ik naar botjes in de wallen.
Daar genoot ik van de schaapjes van de buren.
Daar keek ik ieder jaar weer uit naar de eerste sneeuwklokjes die gingen bloeien om de oude appelboom.
Daar fietste ik zo heerlijk autoloos naartoe.

Daar was het heerlijk.

(En zo probeer ik het bij ons thuis een beetje hetzelfde te maken.Om onze kindjes te laten genieten van dezelfde fijne dingen.)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een fijne herinneringen en wat heerlijk voor de kindjes om zo te kunnen opgroeien.

Zelf heb ik vroeger ook een soortgelijke natuur beleving gehad.

Dat blijft je altijd bij en je zoekt er ook altijd naar.

Groetjes,Pumpie.

Pippa's Hus zei

Katjes, ik was er ook al zo dol op als klein meisje. XX Esther