donderdag 12 maart 2020

Cake uit de seventies!?

Ik ben gek op kringlopen en dat doe ik lekker vaak.
En ik ben echt gek op oude spullen.
Onlangs ging ik met mijn zus een rondje kringlopen. Ik op zoek naar mooie seventies spullen, zij op zoek naar allerlei ander leuks. Gelukkig houdt zij niet van seventies, dus kapen we niet dezelfde dingen voor elkaars neus weg!
Ze scharrelde bij een schap met blikkken. Ik zie meestal al heel gauw dat mijn smaak er niet tussen staat en dus keek ik niet meer zo uitgebreid. Zij pakte er een stel, maakte ze open om te kijken of ze roestig zijn en liet me er een zien en pakte de volgende. En toen ze hem opende keek ik ook.....
EN NOU ECHT...... Oude spullen, ik vind het geweldig en ik zou graag huizen ontruimen enzo lijkt me geweldig, maar DIT.... hoeft dan weer niet...

HET BLIK BEVATTE NOG CAKE UIT.... DE SEVENTIES?!

Jakkes! En het was waarschijnlijk van die supermarkt cake want het leek wel van een soort kunstsstof, nog helemaal intact enzo.... Bah bah.
We moesten allebei enorm lachen! Hylarisch toch, compleet met cake! Hahahaha.

We gingen ermee naar de toonbank en toonden de inhoud van het blik. De verkoper zijn ogen had ik moeten fotograferen! Ze vielen er nog net niet uit! Toen hij enigszins bijgekomen was, grapte hij dat hij het blikje bij de coffecorner zou zetten!

O heerlijk dit soort dingen. Een kringloop bezoeken is niet altijd alleen om de toffe spullen die je vindt, maar ook dit soort taferelen of eigenzinnige bezoekers maken dat ik altijd vrolijk terug kom van bezoekjes aan kringloopwinkels.

Soms zie je echt vreemde vogels die spulletjes kopen waarvan je je echt afvraagt wat ze daar nou mee gaan doen. Zoals laatst, toen trof ik een man in een bontjas die een hoed droeg met een zorgvuldig eromheen gewikkeld sisal touwtje. Ik zag hem in de hoek met kinderspeelgoed. Hij had een babypop in zijn armen en daarna viel zijn oog op een plastic knuppel. Hij pakte de knuppel en sloeg de babypop ermee..... Ik bleef van een afstandje staan kijken en verwonderde me over hem. Hij sloeg de pop nogmaals, lachte erbij. Niet als iemand die akelig tevreden is over zijn nare daad maar als iemand die gewoon een soort lol ervan in zag. Vervolgens sloeg hij zichzelf op zijn hoofd! Hij verbaasde me nog meer en toen hij nadat hij zichzelf had geslagen hardop lachtte vond ik hem toch best een vreemde apostel... Hij leek in zijn nopjes en nam de pop en de knuppel tevreden mee onder zijn arm. Hij had de knuppel blijkbaar getest op deugdelijkheid en het ding kon ermee door. Vervolgens liep ik naar de kassa met mijn bloempot en kwam hij ook in de rij. Ik zag nog een mooi bordje en stapte daarvoor uit de rij. Zodoende kwam hij voor mij in de rij. Hij had inmiddels nog een toiletrolhouder met een daarop vastgeplakte vogel uitgekozen en een rolletje ijzerdraad. Mijn gedachten maalden over wat hij daar allemaal mee zou gaan doen en hoe zijn huis er uit zou zien... Eigenlijk zou ik gewoon graag mee willen met zo iemand en foto's maken.
Eenmaal buiten zag ik hem op zijn scootmobiel wegrijden, een scootmobiel vollledig behangen met kunstbloemen en gras op de voetenplaat. 

Wat een bijzonder tiep, ik werd er vrolijk van.

3 opmerkingen:

Unknown zei

En Wie weet wat je nog krijgt aan spulletjes in de kleur oranje

blauwruitje zei

Heerlijk kringlopen!

Anoniem zei

Heerlijk hè! Kringlopen!! Kan niet meer zonder haha @kringloop_vintage_mo