donderdag 25 juli 2019

Egelsnelweg

Op www.egelsnelweg.nl vind je heel veel tips over hoe je je tuin egelvriendelijk kunt maken.
Zo is het een goed idee om je tuin en die van de buren en... en... toegankelijke te maken. In onze tuin zat bv overal gaas, maar als je gaten maakt van 13 cm bij 13 cm dan kan je een egelsnelweg aanleggen, padden vinden dit trouwens ook heel fijn.
En als je jouw snelweg aanmeld bij de egelwerkgroep, dan kan je zo´n bordje krijgen om andere buurtgenoten op een idee te brengen!


Onze tuin is vrij groot en ik heb nu op drie plaatsen een egelsnelweg gemaakt en ze kunnen ook onder het hek door!


Nu wil ik nog vragen of de buren het ook goed vinden om een doorgang te maken.
Verder zet ik bakjes water neer met stenen er in zodat ze niet kunnen verdrinken en heb ik een hoek in de tuin uitgekozen waar ik snoeiafval ga laten liggen, zodat egels er een winterslaap kunnen houden en andere dieren er lekker kunnen scharrelen.

Je kunt ook nog tot 28 juli meedoen met de vlindertelling! 
Wij hebben vooral atalanta´s, koolwitjes en citroenvlinders gezien. En bij mijn zus zagen we een gehakkelde aurelia.

Doen jullie ook mee?




Geen opmerkingen: