vrijdag 21 juni 2019

Vogeltje

In de tuin vond ik een nog levend baby vogeltje. Hij lag in een plantenbak met afrikaantjes.
Ik zag hem bewegen en proberen overeind te komen.
Dus ik belde de vogelbescherming en zij stuurden mij door naar de dierenambulance. Helaas kunnen zij niks doen voor het vogeltje...
Er zit dus niks anders op dan het diertje rustig te laten sterven.
Dat is de natuur, jammer....


We gaan hem wel begraven en daarvoor hebben de meiden al een mooi kransje gemaakt.




Voor andere vogeltjes kunnen we gelukkig wel wat doen!

Op www.mijnvogeltuin.nl kan je opzoeken welke vogels bij jou in de buurt wonen.
Door middel van het invoeren van je postcode kan je vijf vogels kiezen waar je iets voor kunt doen om ze nog meer te laten genieten van jouw tuin!
Ik heb gekozen voor de Boomnkruiper, Groenling, Grote bonte specht, Vink en Zanglijster.
Per vogel krijg je tips en kan je invullen wat je al gedaan hebt of wil gaan doen voor de vogels.

Dit is een tip voor de Zanglijster

Leg in een border of aan de rand van je gazon enkele grote stenen neer.

Zo kan de Zanglijster de slakken die hij vangt kapot slaan op een steen in je tuin hoef je zelf geen slakken weg te halen bv bij je moestuin.

Als je ook meedoet dan wens ik je veel plezier in je tuin met het genieten van de vogels!


2 opmerkingen:

Happy Earl Grey zei

Wat een goeie tip van die stenen voor de lijster, want slakken kunnen een plaag zijn.

Anoniem zei

Wij kregen enkele jaren geleden een mooie blauwe vogel drinkbak.
Hij stond wat in de weg op het terras en ik zette hem daarop onder de Acer.
Ik heb het idee dat de vogels er nu minder gebruik van maken en ik vraag me
af of ze zich misschien minder veilig voelen om dat ze niet zo snel weg kunnen vliegen bij onraad. Groeten Pumpie.