donderdag 22 juni 2017

Uilenjacht

Een vriendin van me was al een paar dagen op uilenjacht, gewoon thuis in de tuin. Dan zag ze hem tegen schemer langs haar straat vliegen en ze vroeg zich af waar hij huist. Ik was ook benieuwd maar niet zo kundig als zij.
Vanmorgen stuurde ze me een bericht: 'Ik weet waar hij zit!!'
Dat vond ik knap gevonden! Vertel vertel zei ik haar en ze schreef het volgende:

'Zoek in de wijk naar een boompje met veel dikke klatsen poep eronder en braakballen.'




En ik zocht en ik vond! Fantastisch.
Hij keek me recht aan, ik hoop wel dat ik hem niet verjaag dacht ik nog. En terwijl ik naar die prachtige oranje ogen kijk en me toch wat bezwaard voel, vliegt een tweede de boom uit!
'HET ZIJN ER TWEE!' Berichtte ik haar.
Wat geweldig dit. En ondanks dat ik me bezwaard voelde heb ik toch een foto gemaakt.

Een ransuil. 
Zo mooi in de veren, zulke knallende ogen, wat een mooi dier, dat ik nu toch op mijn 39e voor het eerst zo'n mooi dier live in de natuur mag zien. Dank je wel Linda!


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit is uniek.Fantastisch.Pumpie.

Pippa's Hus zei

Jeetje wat mooi! Prachtige foto ook. XX Esther