woensdag 19 oktober 2016

Waarom eigenlijk die knuffels?

Vandaag vroeg ik vrienden om hun knuffel voor mijn blog.
Een van hen vroeg waarom doe je dat?
Tja het boeit me.
Ik vind oude knuffels en eigenlijk alles van vroeger mooi om te zien.
Ik hou van ouwe zooi, dat hoor ik mezelf wel vaker zeggen.
En ik vind het bijzonder dat mensen hun knuffel vaak nog bewaard hebben of nog foto's hebben waar ze zelf met de knuffel op staan. En dat plat geknuffelde is bijzonder en het er zo zuinig op zijn geweest dat het al een levenlang mee gaat. En ook als ik dan hoor wat het los maakt als ik heb om hun knuffel gevraagd heb en ze hem van zolder gehaald hebben en dan weer terug zien na lange tijd.
Maar waarom mensen hun knuffel zo lang bewaren en koesteren weet ik eigenlijk ook niet. Ik heb hem ook en zal hem denk ik nooit wegdoen, maar waarom niet weet ik niet.

Geen opmerkingen: