zondag 19 mei 2019

Laura Hofenk 'That seventies chick'.

Ik weet niet eens meer precies hoe ik haar ontdekte, ergens op een internetgroep ofzo.
Hoe meer ik van haar huis zag en haar verzameling, hoe meer ik genoot van nog zo iemand met dezelfde hobby. Ik stuurde haar een bericht en we raakten aan de praat.
En ik zag een kraampje van haar op koningsdag, althans, ik zag haar niet, maar dat moest toch van haar zijn leek me. Ik kocht er niks, maar genoot van haar uitstalling.

En toen was het zover gekomen dat ik bij haar op de thee ging!

Ik had al zo'n enorme voorpret, telkens bladerde ik tijdschriften uit die tijd door en droomde ik zelfs in golvende en gekleurde patronen. In huis raapte ik alles bij elkaar om mijn stee eens retro in te gaan richten ipv 'jaren 50 opa en oma tijd'. Dit wordt wel tijdelijk, de opa en oma spullen komen gewoon weer terug want het is een kamertje vol herinneringen aan de goede oude tijd op de boerderij van opa en oma. Maar daarover een andere keer.

Ik gaf haar een cadeautje omdat ik welkom was.
Met tijdschriften en een bijpassende ketting.


En na een oranje theetje in een mooie mok op een balkonnetje met vrolijke parasol, mocht ik haar hele huis bekijken en foto's maken.



Het brengt ook echt herinneringen boven. Net zo als het rijtjeshuis uit 1970 in het open lucht museum. Waar ik ook steevast weer doorheen loop als ik daar ben en dan zwijmelen en je ogen uit kijken!


Het behang!!!!!!!!!!


De gordijnen, de lampen, de plantjes, zoo leuk allemaal.
En zo compleet.


Van de haardroger heeft ze een lamp gemaakt!


Plantjes op een dienblad met bloemetjesprint die ik op een koffertje heb. 



Een echte lavalamp. De Grote kleine en de mini wisten niet wat dat was, maar op you tube kan je een filmpje vinden van iemand die zijn lavalamp 4 uur gefilmd heeft, heel rustgevend. Nu weten de meiden ook wat dat is.



Niet alleen de woonkamer is in stijl, de keuken, de hal, het balkon, de slaapkamer, de katten....


En koffie in thermoskan, water voor de thee werd gekookt in de fluitketel en dan weer in de thermoskan, mooi kopje erbij, mooie glaasjes....




I Love it!










6 opmerkingen:

Pippa's Hus zei

Zo zij is all the way gegaan! Fantastisch! Je bent vast heel erg geïnspireerd nu. XX Esther

juffrouw Ooievaar zei

Ik was op Marktplaats en daar zag ik allerlei oranje dingen voorbij komen, precies jouw stijl. Ik moest meteen aan je denken.
Wij hadden ook zo'n koffie/thermoskan en het behang komt me ook bekend voor ;) Groet Anita

blauwruitje zei

Haha trip down memory lane maar bij mij komt het er niet in. Zo merk dat iedereen zijn/haar eigen smaak heeft. Ik kan mij voorstellen dat je je ogen uitgekeken hebt. Ze heeft er wel een paleisje van gemaakt. Vast genoeg inspiratie om er thuis ook mee aan de slag te gaan. In het museum van de 20e eeuw hier in Hoorn kun je ook je hart ophalen als het om nostalgie gaat. Ze hebben woonkamers van verschillende jaren ook deze.
Veel succes met jouw metamorfose.

Groetjes Sandra

De groene fazant zei

Goede tip!

De groene fazant zei

Leuk!

De groene fazant zei

Cool he.