maandag 27 mei 2019

1971, 1972.... De stee verandert mee. DEEL 1

In de schuur heb ik een zolderkamertje in grootmoeders stijl.
Daar zit ik graag spulletjes van vroeger te bekijken en herinneringen van vroeger bij opa en oma op de boerderij op te halen.

Maar nu heb ik even rigoreus alles uit het kamertje gehaald, de boel grondig schoon gemaakt en alle retro spullen uit huis bij elkaar gevist, om het zolderkamertje eens in te richten in jaren zeventig stijl. (Wordt vervolgd)
Er hingen spinnenwebben joh, die leken wel uit 1971!

En dat is wel grappig want ik kwam zoveel tegen wat inmiddels al zo gewoon is geworden dat ik het gewoon mooi vond, maar als niet meer door had hoe jaren zeventig het was.


En natuurlijk kon ik het niet weerstaan om naar een kringloop te gaan, ik vond er teveel om te kopen en liet dus ook veel daar, bv de bloemetjesgordijn... ehm.... - jurken liet ik maar daar. Ze roken namelijk ook zo jaren zeventig....
Kijk en de liefhebberij gaat ver he, maar die geur... Nou dat hoeft niet hoor.



Ik dacht ook weer aan dit groene tasje dat vol met 'schatten' zit.
Dit tasje staat altijd in de woonkamer.
Het staat zo gezellig op de oranje kast met alle lp-tassen.


Wat kan je toch genieten van ouwe zooi he...



2 opmerkingen:

Pippa's Hus zei

Ik snap het helemaal ik geniet met je mee! XX Esther

blauwruitje zei

Ik ben dol op de kringloop maar niet op de jaren 70. In mijn huis geen oranje of groen.Grappig dat iedereen zo zijn eigen smaak heeft. Allemaal hetzelfde zou ook maar saai zijn. Veel plezier met je schattentocht.

Groetjes Sandra