maandag 8 april 2019

Altijd leuk om de o zo bekende blikjes te spotten.


Van jongs af aan werkte mijn vader bij de sigarenfabriek.
Hij rookte de sigaren ook, dat deed iedereen die daar werkte toen. Er stonden sigaren in allerlei doosjes en blikken bij ons thuis. En die gingen ook vrij snel leeg.
Daar waren wij blij mee want dan konden wij de blikjes en doosjes gebruiken.
We hadden de damstenen in een sigarenblik, de potloden, de poezie-plaatjes enz enz.

Regelmatig kom ik die blikjes tegen op rommelmarkten, vaak vraagt men er ook nog veel voor, ik moet er altijd om lachen, die prijzen.
Graag maak ik er een foto van.
Deze vond ik in Zweden op een oldtimer evenement.
Ik heb er ook een gevonden in een loppis, maar toen had ik geen camera mee.


In Luxemburg in een brocante zag ik een grote wand vol blikjes en ja hoor twee gevonden!
Papa, zie je het sigarenblikje al staan op deze foto? Nog niet spieken, op de foto hierna zie je het blikje van dichtbij!
(Je kunt wel deze op deze foto klikken om hem te vergroten.)





En hieronder nog zo'n bekende!



2 opmerkingen:

Pippa's Hus zei

Wat leuk om zulke jeugdherinneringen her en der terug te vinden. XX Esther

juffrouw Ooievaar zei

Dat heb ik met blikjes van De Gruyter, daar werkte mijn vader vroeger Leuk zo die herinneringen :)
Inderdaad soms vragen ze een behoorlijk bedrag!
Fijne week Anita