donderdag 21 maart 2019

Fotocursus deel 2


We hebben al een aantal lessen gehad.
Het is dus de bedoeling dat we niet meer op de intelligente automaat fotograferen maar alles handmatig instellen. Ik heb wel kijk op fotografie maar het instellen van de iso, diafragma en sluitertijd is nog geen automatische gewoonte voor mij.
Ik oefen en ik oefen.
We krijgen iedere les ook een opdracht.
Een opdracht was maak een foto met weinig scherpte en maak de achtergrond onscherp.


Dat vind ik bij deze twee foto´s mooi gelukt.
(Heerlijk ook dat de knoppen weer open gaan.)
De foto hieronder is goed gelukt, maar ik word er een beetje draaierig van.


Bij deze pennenfoto was ik aan het proberen de punt van de pen scherp te fotograferen en de rest onscherp. Nou ik weet het niet hoor...



 En een andere opdracht was om beweging te vangen in een foto. Ik heb de beweging gevangen, maar nu nog scherpte op de kinderen ipv op de achtergrond.


Wel leuk deze cursus en fijn dat het weer nu ook weer beter mee werkt!
Zaterdag gaan we op fotografie-uitje, ik heb er zin in!


3 opmerkingen:

Anoniem zei

Je hebt een mooi resultaat gehaald met je cursus.
Pumpie moet ook maar eens op les.

Willy zei

Dat ziet er al goed uit.

blauwruitje zei

Dat waren al nuttige lessen zo te zien. Dat wil ik ook die scherpte en onscherpte. Misschien toch ook eens op cursus.