donderdag 6 september 2018

een loge in de stee

Op een avond belde een vriendin op. Haar energie was op, haar zorgen thuis waren zo groot....
Ze had haar tas ingepakt en moest weg, op adem komen ergens. 
Ze vroeg of ze bij ons mocht blijven slapen in de stee. 
Dan zeg ik ja en geen nee.
Ze heeft het nodig.
We boden haar ruimte voor haar zelf, hielpen haar de telefoon slechts een paar keer per dag aan te zetten voor de belangrijke beslissingen voor haar zorgenkinderen en lieten haar met rust.
Ik maakte een snel een welkomstmandje vol met fruit, een oranje toiletrol voor tranen, een mooie kaart met lieve woorden en drinken.

De eerste dag was ze alleen maar moe en stil.
Langzaam aan zagen we haar weer op krabbelen. En kreeg ik van alles terug.


Een prachtige bos bloemen in de kleuren van de stee.


Ze speelde gitaar voor onze meisjes en ons.

En als ik de wasmand op moest hangen maar nog druk was, hing het ineens al aan de lijn.
En zo nog veel meer.



Zonder na te denken bood ik haar een plek in ons gezin, onze tuin, ons huis.
Ik twijfelde ook wel eens, is het wel goed, is dit niet te belastend...
Maar nu het voorbij is, bedenk ik me dat het voor ons eigenlijk verrijkend was.
Ik vond het een bijzondere periode.
Dank je wel loge in de stee!



3 opmerkingen:

juffrouw Ooievaar zei

Wat fijn dat jullie op deze manier iemand hebben kunnen helpen.
Heel bijzonder en ontzettend lief.
Liefs Anita

Unknown zei

Heel bijzonder en ontzettend lief!!

blauwruitje zei

Zeker bijzonder wat mooi dat jullie dit gedaan hebben.