dinsdag 4 juli 2017

Mooie praatjes.

De mini vertelt me over het ei op school, dat is een soort receptiekantoortje.

Ze zegt: 'Jetty woont in het ei. Zij is heel oud, dat zie je aan haar handen en ze is slap aan haar keel.'
Ik vraag: 'Wat zie je aan haar handen dan?'
Ze zegt: 'Zoals jouw mama: ribbelig.'

Mooi hoe ze goed kijkt, observeert en herkent. En hoe ze denkt dat de mensen er wonen, ik dacht vroeger ook dat de leiding op scouting woonde.

We rijden door stad en staan stil bij een stoplicht tegenover een flat.
Zegt ze: 'Mama waarom staan die mensen allemaal in een bakje?
Bakje bakje wat bedoeld ze nou dacht ik.
Maar toen zag ik het. 'Dat is een balkon meis, die mensen hebben geen tuin en als ze dan toch naar buiten willen kunnen ze op dat bakje gaan staan.'
'Maar mama dat is toch zielig?
'Ja ik ben ook blij dat wij wel een tuin hebben.'


2 opmerkingen:

Pippa's Hus zei

Heerlijk at kinderprietpraat! XX Esther

Anoniem zei

Wat super van de mini.