vrijdag 17 februari 2017

Fijne uitspraken van mijn ouders

*Geef je ogen goed de kost. (Mijn vader.)

Dat is toch zo'n uitspraak waar ik mijn hele leven al aan denk, als ik op scoutingkamp ging, als ik op reis ging, toen we ons huis zochten en kochten, toen we kinderen kregen enz. Ik heb er laatst zelfs een sinterklaasgedicht over gemaakt.

*Het strijkt wel aan je lijf. (Mijn moeder.)

Ja heerlijk zo'n vrijbrief om nooit een onzinnige huisvrouwenklus te hoeven doen! Dank je mam!

* Plank voor het gat. (Mijn moeder.)

Ook al zo'n goede tip, alle zooi die je dus niet schaart onder ouwe zooi in de goede zin van het woord, die kwak je gewoon in een kast, hup plank voor 't gat en netjes!!!!!!!!!!!

*Je verzamelt hoe langer hoe meer zooi. (Mijn vader)

Haha ik lag helemaal dubbel toen hij dat laatst zei. Ja eh klopt, goed gezien pap, scheelt dat jij het niet hoeft op te ruimen later! ;)

* Wie niet sterk is moet slim zijn. (Mijn vader)

Inmiddels ben ik sterk, maar ook nog steeds slim. Ik vind het nog steeds een goede tip.



2 opmerkingen:

Pippa's Hus zei

Een aantal van dei uitspraken herken ik wel! ;-)) XX Esther

Anoniem zei

Zo zo je hebt die uitspraken goed onthouden!Houden zo!
Groetjes van de uit sprekers.