woensdag 12 november 2014

Het is wat.....

Onze door ons enorm geliefde kastanjebomen moesten weg...
Ze waren ziek en het werd gevaarlijk. 
Maar oh wat een nare dag vandaag. Al die monumentale hele oude bomen zien verdwijnen deed me pijn.
Er zijn er zes in totaal gekapt, vier rondom ons huis en twee voor in de straat. Weg prachtig straatbeeld.... De buurman heeft 63 jaar geleden gezien dat ze geplant werden.
En nu is het leeg. 

(En weet je al die nare zeurdozen die dan lopen te klagen dat die rotbomen al veel eerder weg moesten want ze verloren veel blad, ze stonden in de weg, ze verloren bloesem, ze waren te groot, enz enz enz, Bah.)

Ik zal de bomen missen maar ik ben heel blij dat ik al 6 jaar elke dag langs de bomen op heb gelopen en ervan heb mogen genieten!







8 opmerkingen:

lien zei

Ik begrijp dat je de bomen gaat missen. Ik ben gek op bomen, hoe ouder hoe liever. Erger me dus ook groen en geel aan mensen die alleen maar klagen over de 'rotzooi', wat nou rotzooi, dat is de natuur!

Susan Sondeyker zei

Oh ik kan me heel goed voorstellen dat je er niet happy van wordt dat ze nu weg zijn, maar mooi dat je wel dankbaar bent dat je er zelf zes jaar lang van hebt kunnen genieten.
Hopelijk komen er andere bomen voor in de plek...
Warme groetjes van Susan

Katrien zei

De harde ijzeren bek van de machine geeft goed het geweld aan.
Bah.
De mens.

De groene fazant zei

En natuur is geen rotzooi!
Sommige mensen weten niet wat ze missen en wij genieten er lekker van!

blauwruitje zei

Helemaal mee eens dat dit een treurige dag is. En als je last hebt van blaadjes en bloesem dan ga je maar in een flat op 13 hoog wonen.
Komt er nog wat voor terug? Groetjes Sandra

De groene fazant zei

Komend voorjaar gaat de gemeente eerst nog alle straten eruit halen, riolering en vanalles vervangen en daarna komen er weer bomen. Ik zit in de qwerkgroep van bewoners van onze buurt die mee mag denken over de herinrichting, heeft iemand toevallig een suggestievoor nieuwe bomen?Berken hebben teveel vliesjes, kastanjes kunnen nu niet meer dan worden ze weer ziek, populieren zijn veel mensen allergisch voor net zoals voor haagbeuken...Fruitbomen trekken insecten aan zoals wespen....Eiken geven eikelsop de autodaken... Van welke bomen zou iedereen blij worden?

Unknown zei

Jammer dat de kastanjebomen weg moesten. Je al zeker aan het nieuwe uitzicht moeten wennen.
Krijgen jullie inspraak over welke bomen er gaan komen.
Misschien de Linde, de Plataan of de Acacia?
Ben volger van je blog geworden, groetjes, Ingrid.

broer zei

Wat jammer zus... Maar in jouw tuin is vast nog wel een plekkie voor een paar nieuwe mooie bomen. Een treur-wilg misschien ?