maandag 22 juli 2013

De wonderen der natuur...

Zo idyllisch als de natuur kan zijn. Zwijmel zwijmel droom droom. Zo super onzinnig en stom kan de natuur ook zijn. De natuur wil dat ik slaap tussen twaalf en een 's nachts. Maar er bestaat zo'n supernaar beestje dat MUG heet. Ook de natuur, maar WAAROM????
Waarom hebben ze muggen in de natuur, echt met alle beste uitleg van de wereld WIL ik gewoon niet begrijpen waarom er muggen bestaan.
Muggen, stom. Muggen grrrr. Muggen aaaaaaaaah!
Dat akelige iritante geluidje wat ze maken als ze zo heerlijk dicht bij je oor komen om ergens een plekje lijf te beprikken. GRRRRRR.
Maar ook, dat ze bloed nodig hebben nou alla. Dat kan dan nog tot daaraan toe zijn maar waarom vragen ze dat niet gewoon, dan kan ik nog zeggen: Ok jij mijn bloed MAAR dan wil ik van jou geen kriebelbult. Want dat is ook weer zo onnodig. Een beetje bloed kan ik wel missen maar die kriebelbult die je dan cadeau krijgt van zo'n ongezellig zoemend wezen. WAAROM?
En WAAROM  altijd op de gekste plaatsen? Echt. Ik ik ik vind het echt stom! Nu loop ik alweer dagen met zo'n kriebelend monster op mijn kin. TSSSSS of all places.... Ok op je ooglid is nog stommer.
Goed,  dus een niet lief bedoelde ode aan de mug is dit dan geworden.
De natuur, zo mooi.......

2 opmerkingen:

broer zei

Vooral als je heerlijk in een tentje ligt op een mooie camping in Zwitserland tijdens die 3 weken waarin je van plan was ten volste van het leven te genieten. .. muggen steekvliegen hoornaars dazen dwazen... gek word je er van... jaja.. romantisch met zn 2en savonds met 20 graden aan het water zitten liggen ofzo... kan wel... 20 graden en 20 bulten.... sszzzzzz prik !! Grrrrrrr !! Picknicken langs de duitse autobahn... heerlijk zo'n duits wit broodje met rode jam en zwartgele WEPZ erop... grrrr ook natuurrrrr grrroetjes broer

Tineke zei

Heel herkenbaar. Heb net zo'n soort nacht achter de rug.
Heeeel irritant