vrijdag 8 maart 2013

Onze grote kleine

We liepen laatst buiten en ineens kwam er een zorgvuldig bewaard dingetje uit haar jaszak. 'Voor jou mama!' zei ze stralend en toen ik het kreeg zag ik dat het een madeliefje was. Voor mij geplukt op het kinderdagverlijf. Ik vind madeliefjes al mooi maar als ze dan zo plat en verfrommeld maar toch zorgvuldig bewaard zijn voor mij, dan vind ik ze haast nog mooier.

En een poosje terug ging man eindelijk weer eens kleren kopen voor zichzelf, dat was minimaal 5 jaar geleden. Dat weet ik zeker want toen trouwden we en kocht hij daarvoor een spijkerbroek. En echt veel kleren kopen was ECHT lang geleden. Toen we die middag terug kwamen met een leren jas, een stel shirts, truien en broeken was de grote kleine verrukt: 'Ik heb een nieuwe papa!' Schreeuwde ze uit. En even later zei ze: 'Maar deze is net zo lief als die andere hoor.'

Op mijn verjaardag kreeg ik een ketting van een vriendin. De grote kleine zei: ' Oh wat een mooie ketting mama, maar wat jammer dat hij nu al kapot is.'

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat schattig van de grote kleine