dinsdag 23 oktober 2012

De Hollandse stee

Dat ik van ouwe zooi hou is al wel bekend. Een beetje twee soorten zooi, die me doet denken aan toen ik klein was of eigenlijk net iets daarvoor, jaren zestig en zeventig en tijd die me doet denken aan opa en oma. Ergens klopt er iets niet, ik ben van '78, maar dingen uit de jaren zeventig doen me aan toen ik klein was denken en die tijd van opa en oma, geen idee wanneer dat is. Boerderij-ige dingen doen me aan hen denken,  sommige oude dingen ook. 
In onze schuur die heel erg 2010 is, heb ik een hoekje waar het toch meer op vroeger lijkt.
Er staat een oude eiken twijfelaar, waarbij je twijfelt of er echt ooit twee mensen samen ingepast hebben. En er staan allerlei oude rommeltjes. Kastjes, leuke dingetjes, foto's, klompen, emaille schaaltjes, een po onder het bed, schelpen langs de muur, oude lapjes, oude spelletjes, oude boekjes, een stoof enz enz.
Allemaal van die dingen die me aan de boerderij van opa en oma doen denken. Er moet ook nog een rijtje wandelstokken komen en een mandje met stukken katoen, ergens moet eigenlijk een kat nestelen en alle spinnenwebben die er inmiddels zijn, maken het extra nostalgisch.






Geen opmerkingen: