vrijdag 7 september 2012

Het huishouden doen

DAAR HEB IK DUS EEN GRUWELIJKE HEKEL AAN !
En weet je wat het is, ik vind iets ook niet gauw te vies. Ik zou zo midden in het bos in een blokhut kunnen wonen. Met spinnen binnen en zand op de vloer. Naar de wc op een gat in het bos, gras tussen je tenen en groene of bruine voetzolen, randjes onder je nagels en stro in je haar. Zand binnen? Ja waarom niet, buiten ligt toch ook zand !
En je wassen in de rivier. (Wel een temperatuurtje van zo'n constante twintig graden erbij denken dan.)

Maar dus....Man vindt moet...... En tja schone kleren dat vind ik wel fijn. En da's het gekke: De was doen, dat vind ik dus wel een heerlijk klusje! Ja echt daar geniet ik van. Al die leuke kleertjes in die fijne kleuren lekker in de wind hangen.
Doet me denken aan oma. Dan had ze zo'n ouderwets rood gevlochten mandje met van die bijna versleten houten wasknijpers erin, waar je haar vingerafdrukken nog net niet in zag staan. En de was in een teil mee naar de waslijn zeulen en dan alles in de wind hangen. Dat geeft me ook zo'n boerderijgevoel, de waslijn vol en lekker wapperen in de wind !

En toen heb ik toch ook nog maar even de stofzuiger gebruikt en de plee en de douche gedaan, man blij? Vast.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Maar als man vindt "moet" dan kan manlief toch ook de stofzuiger pakken en de plee een keer schrobben????
Of zijn jullie heel traditioneel ingesteld?????

De groene fazant zei

Haha ja hoor dat doet hij veelvuldig, hij vindt het alleen zo naar dat ik er niet zo mee zit als het vies is. Hij vindt het dan vies en van mij kan het best wachten tot het nog viezer is!