zondag 1 juli 2012

Lekker landelijk


Ik geloof dat het mode is om landelijk leuk te vinden. Ik denk dat ik gewoon op de boerderij geboren had moeten worden en nu kan ik mooi van de mode profiteren door elke maand diep in de Landleven te duiken. En verder lekker genieten van dingen die ik lekker landelijk vind. 

Wat ik lekker landelijk vind:

Lekker landelijk: Zodra je buiten bent komt kip eraan rennen om je te begroeten of om eten te vragen, de rest van de dag zit hij op kip op de picknicktafel om dichtbij ons te zijn.

Lekker landelijk: Geen rashond maar een boerenfox, die in de stad opgegroeid is en  denkt dat hij heel erg dorps is en los mag lopen….Maar dan  hier en daar in de tuin poept omdat hij niet snapt dat dit onze tuin is. In plaats van openbaar groen of een hondenuitlaatstrook.

Lekker landelijk: Dat je dochter opgroeit met het idee dat het een Kipkiptafel is ipv een picknicktafel, omdat kip er altijd op zit.

Lekker landelijk: Dat je voor de deur, in de bek van Doerak, onder ieders schoenen, in de huiskamer en op de keukenvloer, kippenpoep vindt…..

Lekker landelijk: Als je ’s ochtends vroeg nog erg slaperig naar de wc gaat en toch wel echt wakker gemaakt wordt door een musje die rondvliegt in de bijkeuken.

Lekker landelijk: Onder het mom van ‘wie wat bewaard heeft wat’ lekker ouwe zooi verzamelen.

Lekker landelijk:  Dat je een raar flopgeluid hoort en het padden achter de wasmachine in de bijkeuken blijken te zijn.

Lekker landelijk:  Landelijke luchtjes voor de sfeer oftewel poepluiers bij de achterdeur.


En plantjes die lekker naast de mand groeien in plaats van er netjes in! Dat vind ik ook lekker landelijk.





Geen opmerkingen: