maandag 3 februari 2020

Van mij mag het lente worden!

Wat een temperatuur vandaag!
Ik ben begonnen met snoeien want de tuin is hier en daar net een oerwoud.
En ik liep een rondje door de tuin ondanks de modder....


Dit boompje is alvast kaal!


Hier nog wat snoeiwerk.....


Ergens achter dit oerwoud staat toch echt een buitenhaard....
Wordt tijd dat ik die tevoorschijn tover.


En dit oerwoud, normaal genoemd: de hut en de knotwilg, kreeg ik niet eens volledig op de foto.
De vogels vinden het hier geweldig, maar dit gaat ook rigoureus gekortwiekt worden.


Volgens de kalender word het natuurlijk nog geen lente, toch denken sommige planten daar anders over. Alleen de herfst heeft er geloof ik ook nog steeds zin in.


En de pompoenen en kalebassen zijn nog steeds niet bevroren.


En bij de dieren is het helemaal geen lente.... 
Purk vindt de modder niet erg, maar de geiten worden er echt niet blij van en de haan waagt zich alleen maar hier omdat hij ieder glimpje van de zon wil meepikken.




Onder de stermagnolia vond ik een tapijtje van oude blaadjes.



Ik maakte er een bloemetje van!


Zijn jullie ook al in de tuin bezig en met zin in lente?






2 opmerkingen:

Purperpolletje zei

Het is hier hoogste tijd voor een braam-sjor-ronde, anders overwoekeren ze alles. Ik probeer zoveel mogelijk wortel mee te krijgen, maar het valt niet mee met die krengen. Eigenlijk ben ik te laat, want er piept natuurlijk van alles naar boven en dat vertrap ik dan vast...
Ik wil nog wel graag een paar ijskoude dagen, met een strakblauwe lucht. Daarna mag het lente worden!

Sandra zei

Wat mooi, die blaadjes!
Ik ben gisteren ook ‘aan de snoei’ geweest. Groenbak vol en amper iets te zien...
Maar goed, we hebben nog even voordat we buiten kunnen zitten (denk ik 😉)