vrijdag 5 juni 2020

Nieuwe hobby!

Met plantjes en beestjes bezig zijn deed ik atijd al. Maar planten binnen in leven houden, dat was niks voor mij. Maar de laatste tijd vind ik het wel echt leuk om plantjes binnen te hebben.
Ik ontdekte het plantenasiel waar je pantjes kan ruilen of kopen die door anderen naar het asiel zijn gebracht. En ik werd lid van een stekjes ruil groep.

Vandaag ging ik ook weer op pad met twee planten.


Ik was op zoek naar een tradescantia zebrina en deed een oproepje.
Ik mocht een stek en een plantje ophalen.
De stek ruilde ik tegen een mother of thousands plantje die ik zelf opgekweekt had van een stekje en het plantje ruilde ik tegen een vlinderstruik. Ook die heb ik zelf opgekweekt.
Een van mijn grote vlinderstruiken zaait zich altijd uitgebreid uit en soms maak ik er een vlinderstruik kwekerijtje van.


Het plantje zett ik in een planthanger en het stekje mag nog even verder wortelen in een flesje.




In de woonkamer heb ik een tafeltje staan waar ik plantjes kweek. 
De zonnebloemen en afrikaantjes die overigens in het Engels Marigolds heten (mooi!), mochten vandaag uit de kweekpotjes. Ik heb ze samen in een grote bak buiten gezet.
Ze kregen gelijk een grote plensbui te verduren.





2 opmerkingen:

blauwruitje zei

Wat leuk een mini kwekerij. Bij is het ook binnen hopeloos met planten maar voor de tuin doe ik wel mijn best. Wie weet krijg ik ook nog eens kamerplanteninteresse. Ondertussen mag het van mij nog even flink doorregenen. De tuin snakt naar een flinke slok water.
Fijn weekend.
Groetjes Sandra

Knutselpret zei

Wat is er nou leuker dan zelf plantjes stekkne voor binnen en buiten. Binnen planten kun je heel vaak zelf best stekken of vermeerderen